.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راه اندازی پارک علم و فناوري مازندران

مدير علم و فناوري مازندران گفت: پارك علم و فناوري به منظور حمايت از كار‌آفرينان داراي دانش فني تاسيس مي‌شود.

علي معتمد زاده داشت: امروزه نوآوري و دانايي به محور پيشرفت كشور‌هاي توسعه‌يافته تبديل شده است و اساسا اقتصاد فيزيكي جاي خود را به اقتصاد دانايي داده است.

وي افزود: در اين مسئله مهم‌ترين عامل توليد، نه نيروي كار و سرمايه بلكه دانش و فناوري است و در اين ميان مراكز رشد و فناوري از ابزارهاي بسيار مهم رشد اقتصادي كشور محسوب مي‌شود.

وي تصريح كرد: اين مركز با دراختيار گذاشتن امكانات و تسهيلات مورد نياز زمينه تشكيل شركت‌هاي جديد فناور را فراهم مي‌كنند.

مدير علم و فناوري مازندران عملكرد مراكز رشد را مشابه يك سالن توليدي عنوان كرد و افزود: بيشتر كارخانجات توليدي ما داراي ظرفيت‌هاي خالي بوده و اغلب مديران صنعتي از خروجي و نتيجه كار خود راضي نيستند و بايد توسعه مبني بر توليد را به توليد مبتني بر فناوري مبدل كنيم.

وي با اشاره به توليد غذاهاي سنتي تصريح كرد: غذا‌هاي سنتي و محلي مي‌توانند در توليد دانش جديد و حتي جهاني شدن كمك شاياني كنند.

معتمد زاده اهداف مركز رشد را بستر سازي براي تجاري كردن دستاوردهاي تحقيقاتي، ايجاد زمينه كار آفريني و حمايت از نوآوري، ايجاد فضاي لازم براي گسترش و رشد واحدهاي دانش مدار و فناور، كمك به رونق اقتصاد محلي مبتني بر فناوري، زمينه‌سازي براي ايجاد فرصتهاي شغلي مناسب، توليد و توسعه محصولات و فرآيند فناوري به بازار، كمك به جذب بيشتر دانش‌آموختگان در بازار كار و ايجاد اشتغال و انتقال فناوري و بهره‌مندي از اكتشافات علمي جديد برشمرد.

وي با بيان حمايت مالي اين مركز گفت: حدود 25 ميليون تومان اعتبار براي علاقه مندان به ورود به اين مركز اختصاص مي يابد و برگشت اين مبلغ بعد از عملياتي و تجاري شدن در يك دوره توافقي از متقاضي اخذ مي شود.

‌اين مسئول از حمايت مالي صنودق مهر امام رضا در اين طرح خبر داد و گفت: بر اساس توافق تا سقف 100 ميليون تومان تسهيلات با سود چهار درصد در اختيار اين افراد قرار مي‌گيرد.

مدير علم و فناوري مازندران گفت: شوراي جذب و پذيرش در ابتداي كار به پذيرش متقاضيان مبادرت مي‌كند و متناسب با نياز آنها برنامه و سياست‌هاي حمايتي و پشتيباني را به عمل خواهد آورد.

وي در پايان از معافيت مالياتي شر‌كت‌هاي متقاضي همكاري با اين موسسه خبر داد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.28 seconds.